גורמים המשפיעים על נסיעות ותיירות

ישנם גורמים ומגמות רבים המשפיעים על ענף הנסיעות והתיירות כגון גמישות בהזמנת חגים, צמיחה של שדות תעופה אזוריים, מטיילים עצמאיים יותר, שינויי יעד, סוגי לקוחות, משך שהות, מגוון דברים לעשות, היבטים פוליטיים, שינויים טכנולוגיים.
ישנה ירידה בקרב אנשים שמבקרים ביעדים כמו מלאגה, טנריף, ניו יורק או אורלנדו שהיו פופולריים לפני כן. במקום היעדים הללו, סביר להניח שאנשים מבקרים במקומות מזרח אירופיים כמו בולגריה, בודפשט או פראג. זה משפיע על ענף התיירות באופן בו חברות התעופה צריכות להתחיל לבצע עסקאות והצעות ליעדים הפופולריים החדשים הללו כדי להישאר תחרותיים בשוק.
הפרדת השוק בענף התיירות הביאה להתרכז בסוגים רבים יותר של לקוחות. ישנם לקוחות פנאי שיחפשו חופשה בה הם יכולים למצוא מרכזי פנאי וסוגים שונים של פעילויות. מטיילים עסקיים שוהים בדרך כלל יום או יומיים למטרות עסקיות ורוב זמנם הם מבלים בחדר. מכאן שהם יתמקדו במתקנים המקורים כמו מתקני אינטרנט ומתקנים טכנולוגיים טובים במלון או בשירות חדרים ובנוחות המיטה. יש צמיחה של לקוחות בודדים ומבוגרים; סוגי לקוחות אלה אינם דורשים את החגים הזולים ביותר, הם רוצים את החגים הטובים ביותר העונים באופן מושלם על צרכיהם. הם מסוגלים להוציא יותר כסף מכיוון שאין להם ילדים לשלם עבורם.

זה החלום של כל מדינה שתירשם כמדינה הראשונה בה תרצה לבקר בחגים או עסקים. הפופולריות וכך גם הכלכלה תגדל כאשר יש תיירים ממדינות אחרות. בתקווה למשוך יותר תיירים מרבית המדינות נמצאות לעתים קרובות בדרכים לפתח או לשפר או לשדרג את מקומות התיירות שלהם. כדי למשוך עוד יותר קידומי מכירות ופרסומות יש לבצע לעתים קרובות. ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע לרעה על ענף הנסיעות והתיירות שלא ניתן להימנע מהם להלן.

תנאי מזג אוויר
גורם אחד שיכול להרתיע תייר מביקור במדינה הוא מזג האוויר בו אין לבני האדם יכולת להילחם בה מכיוון שהוא תוצר הטבע. אם מדינה נתקלת במזג אוויר גרוע קיצוני כמו סופת שלג, גלי חום או גשם כבד, אף תייר לא ירצה לערוך את הביקור הזה. בתקופות מסוימות של השנה, מדינות מסוימות חוות גשמים כבדים וכתוצאה מכך שיטפונות וזה יפריע לתייר לבקר בו, מכיוון שזה יהיה מאוד לא נוח לעשות שופינג או סיור.

אסונות טבע
רעידות אדמה או צונאמי הם מעשה האל ולא יכולים להיות נשלטים על ידי אדם. במהלך כל אובדן חייהם של רעידת אדמה, ייפגעו קשה בנכסים ובתשתיות. לוקח, למשל, את רעידת האדמה האחרונה שפקדה את יפן. כל התיירים קיבלו את ההזמנה לחגים וביטול ההזמנה שלהם וחלקם בחרו לעבור ליעד בטוח יותר.

התפרצויות מחלות או מכות
מוח אנושי עובד טוב יותר בהשוואה לזו של בעלי חיים וזה מאפשר לנו לחשוב בצורה הגיונית. במקרה בו קיימת התפרצות של מחלות ומכת במדינה, תיירים ימנעו מביקורים במדינה זו. לשכנע תייר לבקר במדינה באסון כזה הוא לא קל במיוחד אלה שלא רוצים לקחת שום סיכוי לחלות. אף תייר לא היה מעוניין להסתכן או לסכן את משפחתם על ידי ביקור במקומות כה מושפעים, לא משנה כמה המשמעות של הביקור להם או מכל סיבה שהיא, מכיוון שמחלות כמו תסמונת הנשימה חמורה (SARS) יהיו קטלניות.

מדינות במלחמה
אף תייר בעל שכל טוב לא היה רוצה לבקר במדינה שנקרת מלחמה. אנשים המבקרים במדינה שנקרת המלחמה הם ברובם עיתונאים שנשלחו לסקר חדשות על המלחמה וגם כאלה שרוצים לראות את סבלם של תושבי אותה מדינה. בתקופה כזו ממשלת אותה מדינה דואגת יותר לנצח במלחמה ולא למשוך תיירים. בקיצור, באותה מדינה כבר לא יהיו מקומות משיכה או יופי נופי שבטוח כי תיירים ממדינות אחרות יוכלו להעריץ אותם או ליהנות מכיוון שחייהם יאבדו מדי יום בגלל התסיסה. מי היה רוצה להיתפס בשריפה של שני הכוחות המנוגדים במדינה?

כלכלה
בזמנים של מיתון כלכלי אנשים יזהרו יותר בהוצאת כספם. חסכון בכסף יהיה האג’נדה העיקרית שלהם והכסף שהם ישקיעו יתרכז באוכל במקום קניות אחרות. למרות שיש צורך לעשות הפסקה, הם ילכו למקומות הקרובים יותר לבית בהם הם לא צריכים לשלם דמי לינה או חיובים אחרים שהוגדרו כדי לרפד את האינפלציה על ידי שהות במלונות במשך יום או יומיים. תיירים גם לא יתייאשו לנסוע עד זמן כזה בו המיתון נגמר.

גורמים כלכליים משפיעים באופן משמעותי על ענף התיירות באופן גלובלי ומקומי. תנודות בכלכלה הגלובלית והמקומית יכולות להשפיע על רמת הביקוש וההיצע בתיירות באזורים מקומיים או ברחבי העולם. במהלך המיתון הושפעה הביקוש לתיירות בקנה מידה עולמי. המצב הכלכלי החיובי מביא לביקוש נוח לשירותי תיירות ברחבי העולם. כאשר הפעילות הכלכלית והתעסוקה הן גבוהות, יש לאנשים הכנסה פנויה מספקת כדי להוציא על תיירות ונסיעות. זה מוביל לביקוש נוח ומצד שני פעילות כלכלית נמוכה ותעסוקה מובילים לצריכה נמוכה של שירותי תיירות ופחות הוצאות. במהלך המיתון הביקוש לשירותי תיירות ירד מכיוון שאנשים נאלצו לקצץ בעלויות נוספות ורמת התעסוקה ירדה ברחבי העולם. עם זאת, כעת, כאשר הכלכלה העולמית חזרה למסלול, הביקוש שוב עלה ואנשים מוציאים יותר על תיירות. תנודות בכלכלות המקומיות של כמה מדינות עדיין המתרחשות והן יכולות להשפיע לטווח הקצר על הביקוש לתיירות באזורים אלה. יתרה מזאת, תפקידם של גורמים כלכליים בביטול הביקוש בענף התיירות מתברר גם מהעובדה שבמדינות אסיה בהן הפעילות הכלכלית צמחה מהר יותר, הביקוש גם גדל. מלבד המדינות האסיאתיות הכוללות סין, הודו, אינדונזיה ומלזיה, ארה”ב ומדינות שכנות כמו קנדה, מקסיקו וכו ‘נהנו גם מפעילות כלכלית טובה וראו ביקוש בריא לשירותי תיירות בשנים האחרונות. באופן זה, גורמים כלכליים משפיעים באופן משמעותי על הביקוש לתיירות ברחבי העולם. עם זאת, הם משפיעים על שני הצדדים – הביקוש וההיצע. כלכלה בריאה וסוכניה משרתים טוב יותר את התיירים.

גורמים גיאופוליטיים משפיעים גם הם עמוק על הביקוש לתיירות. מצב גיאו-פוליטי יציב יכול להוביל לעלייה בריאה בביקוש לתיירות בעוד חוסר יציבות יכול להשפיע עליה לרעה. פעילות התיירים בארה”ב הושפעה בעקבות פיגועי ה- 9/11. זה הביא למעקב גבוה יותר ברחבי ארה”ב וסביבה כזו גורמת לתיירים לחוש חוסר ביטחון. במיוחד זה יכול להוביל לירידה בהגעה של תיירים ממדינות האסלאם. גם במזרח התיכון, פעולות טרור השפיעו על הביקוש לתיירות. מצרים היא מדינה עם מספר יעדי תיירות אטרקטיביים כולל הפירמידות. עם זאת, לפעילות ISIS הייתה השפעה שלילית על פעילות התיירות ועל הסביבה הכלכלית הכללית. גם אם הממשלה תנקוט בפעולות מחמירות נגד הטרוריסטים, הדבר יכול להוביל למצב של כאוס ושיבוש במדינה העלולים להקטין את פעילות התיירות. אנשים אוהבים לנסוע למדינות המציעות סביבה בטוחה ושם יוכלו ליהנות מהחופשה שלהם בשקט. עם זאת, בתקופה בה מלחמת אזרחים או טרור משבשים את הכלכלה והמדיניות המקומית, סביבה כזו אינה מעודדת במיוחד לתיירים. בדרך זו גורמים גיאו-פוליטיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על ענף התיירות ברחבי העולם. סביבה גיאו-פוליטית יציבה מושכת תיירים ומובילה לתעסוקה והכנסה גבוהה יותר ולהיפך. אם היחסים בין שתי המדינות מתוחים, זה יכול גם לגרום להשפעה שלילית על הביקוש לתיירות. אם מערכות היחסים בין שתי מדינות / מדינות שכנות גרועות, מספר התיירים מאחד לשני נשאר נמוך.

עונה
סוג החגים והאקלים המתאים הוא ההחלטה שתייר לוקח בחשבון בעת ​​תכנון החגים שלהם. יש תיירים שמעדיפים לבקר במדינות במהלך החורף כדי ליהנות משלג וגם מספורט חורף. אנשים מבוגרים מעדיפים לנסוע למדינות כדי ליהנות מהשמש מכיוון שרוב האנשים המבוגרים לא אוהבים מקומות קרים ומקפיאים. משפחות עם ילדים בהחלט יסתכלו על חגים במקומות שבהם יוכלו לחלוק את הכיף עם ילדיהם בפארקי שעשועים כמו Sunway Lagoon וכו ‘.

אין מספיק מבצעים או פרסומות
תיירים לא יקבלו סיכויים לבקר במקומות שאינם מעודכנים היטב על האנשים, הארץ והנופים. יתכן שהם לא יוכלו לדמיין אם המדינה בה הם מבקרים חיה בהתאם לציפיותיהם.

לסיכום, מדינה מתוחזקת היטב נטולת מחלות, שיעור פשיעה מינימלי, כלכלה טובה וחפה ממלחמה היא היעד המועדף ביותר שתייר מצפה אליו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *